25 Ekim 2007 Perşembe

AKDEVRİM ŞİİRLER 14

yazamam hiç bir şeyi,
serbest bırakın beni....
sevginin ateşinde
atında yakın beni....

gökte yıldızlar gibi,
yüreği sızlar gibi
ruh ikizimden uzak
arada bin bir tuzak
yaşayan bir insanım...
ateş alev her yanım...

sözcükler anlar beni..
bilmem ne tepki verir,
gercek duyanlar beni...

kendi kulvarım belli,
yap yalnız bir şairim...
sonumu hazırlayan
sahiden bir zehirim...
aklımı düşüncemi
peynir ekmekle yerim...

nerede duyan yarim..?
duyarsan uyan yarim...
kırmızıya boyandım
sende gel boyan yarim...
sen orada ben burda
zannetme bahtiyarim...

akdevrim.15.ekim.2007.istanbul...


--------------------




acılarla yoğrulmuş,
adam gibi doğrulmuş...
birini tanır mısın...?

cehennem ateşinde,
devamlı yanan benim...
böyle dayanan benim...

sanırım doğuşumdan,
acıyla yüklenmişim...
burada beklenmişim...

akdevrim.16.10.2007.istanbul...




sustu gözlerimde sessizce umut...
yokluğa karıştı kayboldu somut...
ne zaman ağlarsa hava da bulut..
yıkanır yerlerde sevdamız bizim...

akdevrim.17.10.2007.istanbul...




ulu orta kızamam,
tek kelime yazamam...
yazılmış kader yazım..
gücüm yetmez bozamam...

nefes alıp vermenin,
mesut mutlu görmenin,
bir nedeni var mıdır
gül ve ciçek dermenin...?

ateşte yanan benim,
sevdayı anan benim
anlayamam hiç seni
kana boyanan benim...

ne sevdiğini bildim..
ne göz yaşımı sildim...
el penceydim karşında,
sanki seven değildim..

akdevrim.17.10.2007.istanbul..












dur denir mi gözlerimin yaşına...
ağladığım gidiyor mu hoşuna...
nefes alıp veriyorum boşuna...
yarim beni neden anlamıyorsun...

çok istedim bir sesini duymadım...
ömrüm geçti hayatıma doymadim...
bu kalbime hiç kimseyi koymadım...
sevdam beni neden anlamıyorsun...

yağmur yağmaz kurur gönül toprağım..
dalında sararmış sarı yaprağım...
azıcık dokunsan ağlayacağım...
deryam neden beni anlamıyorsun...

denizler kuruyor hararetimden....
farkımmı kalıyor garip yetimden..
sen yoksan uzağım hürriyetimden...
hülyan beni neden anlamıyorsun...

seni nefesini duyar akdevrim..
gecen günü tek tek sayar akdevrim..
aşkı bilmiyorsa hıyar akdevrim...
ah sevgilim neden anlamıyorsun...

akdevrim/istanbul...


--------------------



seni çok sevmişim bilki...
hala dersin bana belki
beyninde dolaşır tilki...
bu sevdamı anlamazsın...

güneşe ışığı verdin
yıldızları yere serdin
hala dersin nedir derdin..?
bu sevgimi tınlamazsın...

el pence durdum karşında...
saf dışıyım yarışında,
savaşında barışında...
neden beni anlamazsın...

akdevrim.08.09.2007.istanbul..


--------------------









yem olmuşum kuşa kurda...
seven bırakılmış darda...
ne işim var artık burda...
gidiyorum ey dostlarim...

ne gözümün yaşı kurur,
ne bir can var sözde durur
gelip gecen bana vurur
gidiyorum vay dostlarim...

duygumdur duvara carpan,
gelen giden vurur tırpan..
bir şey var kalbimden kopan..
gidiyorum hay dostlarim....

akdevrim.08.09.2007.istanbul


--------------------

her dokunuşumda tuşa...
kurşun gelir vurur başa...
kanım akar gider boşa...
yüreğin hiç sızlamaz mı..?

zehirdir aldığım besin...
dudağımdaki nefesin...
candan sevdiğimdir kesin...
duyguların ağlamaz mı..?

sana sevdam diye diye...
ömrümü verdim hediye...
hükmüm geçmez bir kediye..
seni seven yaramaz mı...?

niçin bu gün böyle yazdım,
türküde inleyen sazdım...
kendime bir mezar kazdım...
beni kalbin aramaz mı...?

akdevrim/istanbul...


--------------------


her dokunuşumda tuşa...
kurşun gelir vurur başa...
kanım akar gider boşa...
yüreğin hiç sızlamaz mı..?

zehirdir aldığım besin...
dudağımdaki nefesin...
candan sevdiğimdir kesin...
duyguların ağlamaz mı..?

sana sevdam diye diye...
ömrümü verdim hediye...
hükmüm geçmez bir kediye..
seni seven yaramaz mı...?

niçin bu gün böyle yazdım,
türküde inleyen sazdım...
kendime bir mezar kazdım...
beni kalbin aramaz mı...?

akdevrim/istanbul...


--------------------













karıncayı bile duyar akdevrim...
bütün kurallara uyar akdevrim...
arkamdan diyorlar hıyar akdevrim...
ben mi insanları anlamıyorum....

akdevrim.10.09.2007.istanbul





acıları görürüm
her bedeni yakıyor....
sıradan olay gibi
göz yaşları akıyor...

ateş barut misali
dokunma sakın bana...
dokunmamak mümkünmü
ne suya ne sabuna...

bir ihtilal her yazi...
yüreğin yetiyormu..
gelde duyma avazi...

akdevrim/istanbul...


--------------------









kalemin güç verir sayfamda bana..
belki gazi antep dar gelir sana...
bu dünyada yaşam zor gelir sana....
özgün düşüncenle dayan mehmedim
kelebekler uçtu uyan mehmedim....

varlığını sevdim site dostumsun...
çekilsin şeytanlar gözünü yumsun...
ve omuz omuza varım yoğumsun...
özgün düşüncenle dayan mahmedim
kırmızı beyaza boyan mehmedim...

akdevrim.17.09.2007.istanbul...


--------------------








kalemin güç verir sayfamda bana..
belki gazi antep dar gelir sana...
bu dünyada yaşam zor gelir sana....
özgün düşüncenle dayan mehmedim
kelebekler uçtu uyan mehmedim....

varlığını sevdim site dostumsun...
çekilsin şeytanlar gözünü yumsun...
ve omuz omuza varım yoğumsun...
özgün düşüncenle dayan mahmedim
kırmızı beyaza boyan mehmedim...

akdevrim.17.09.2007.istanbul...


--------------------








sensiz bir saniye bana bin asır...
yürüdüm ayağım bağladı nasır....
uzanayım diye bulamam hasır...
sensiz bu dünyanın neyine geldim....
düşündüm taşındım beyine geldim...

akdevrim.17.09.2007.istanbul..


--------------------










...bilir misin.....?

gönül verme bir şaire...
bulanırsın bir zehire...
bitersin göz göre göre...
sen dayanabilir misin...?

gökten ucan kuştan bile,
başa düşen taştan bile..
gözündeki kaştan bile...
kıskanırım bilir misin..?

halmi kalır bu ozanda...?
pişer devamli kazanda...
akıl ne gezer yazanda...
hayat nedir bilir misin..?

akdevrim/istanbul











ne havayı ne suyu,
nede derinn uykuyu
paylaşırım seninle...
neden yüreğimdesin..?
beynimde sevgimdesin...
iki gündüzü bölen...
acılarımı bilen
geceden sorun beni...
ihanet edeceksem
çekinde vurun beni...
şakaklarım aklaşmış...
belki sonum yaklaşmış...
sevgiye dokunmadan,
bu gök kubbe altında
esamem okunmadan...
çekipde gideceğim...
bir tabutun içinde
kol kanat biteceğim...
tabutumu tutanlar
bir mezarlığa doğru
adımını atanlar..
bilirlermi kalbimin
bir yerde kaldığını...

akdevrim./istanbul...


--------------------









soranınız oldu mu,
nasil geciyor zaman..?
her karanlık gecemde
hapishane kurulur..?
filizlenmiş duygular,
zinçirlere vurulur...
kalkarım yatağımdan
kan ve ter içindeyim...
kadavramiyim neyim...?
neden ben hep böyleyim...
perdeler tutun beni,
karanlık bu odamda,
artık unutun beni....
biri vardir duymayan,
duyacağı noktaya,
belki beni koymayan...
bilsem ki hayatımı ,
tartacak hangi kantar...
gelmişim geleceğim,
madem ki olmuş mantar...
nefes alıp vermekle,
her gece gökyüzünde
yıldızları görmekle
ömrüm tükenmektedir...

akdevrim.26.09.2007.istanbul









hani ya güleçti yüzün...
her şeyi anlattı özün...
kurşun yedim ben gündüzün...
sen geceden sordun beni...

sanki senelerce piştim...
bütün acıları deştim...
ve kendi kendimi aştım...
sen ansızın vurdun beni.....

yanmak nedir bilir misin...?
hiç ateşte kalırmısın..?
selamımı alırmısın...?
yoksa boşa yordun beni..

akdevrim/istanbul...


--------------------











bir gün daha kaydı gitti ömrümden...
acıları saydı gitti ömrümden...
darbe vurdu baydı gitti ömrümden...
nasıl yaşıyorum biliyor musun...?

ne bilebilirsin yansamda burda..
karanlık gecede donsamda burda...
değişmeyen sevdam sansamda burda...
her gel çağrışımda geliyor musun...?

akdevrim.26.09.2007.istanbul....






ne işim var benim tipide karda...
acılar içinde kalmışım burda..
neler çektiğimi gel birde sorda...
ardına bakmadan gideceksen git...

umudumu görmem bilinmez olur...
gideceğim bir yol dönülmez olur...
bekletirsin ama kalınmaz olur...
bir çukura beni iteceksen it....

akdevrim.istanbul...


--------------------









yüreği burkulmuş bir insanım ben...
acılar içinde yaşamaktayım...
bel kide birine çok hayranım ben...
onun izlerini taşımaktayım...

istemezdim ama geldi son bahar...
anlatacaklarım bilsen neler var...
nereye yönelsem karşımda duvar...
bu hayata bende şaşırmaktayım....

akdevrim.29.09.2007.istanbul...






neymiş benim muhtaclığım..
olmaz olsun hiç harçlığım...
sadece sevgi aclığım...
esirgeme doyur beni....

belki soğuk ayazım ben...
kim demiş ki kurnazım ben...
mademki hep beyazım ben...
karalardan ayır beni...

dolanıyorum peşinde...
yanarım her güneşinde..
kavrulmuşum ateşinde...
torpil yapta kayır beni...

akdevrim.29.09.2007.istanbul...










ne yarim var ne ayarım,
kendi kendimi boyarım...
günahlarımı sayarım...
kaldırımlar tanır beni...

yıllar gecer seyrederim...
içim yanar derbederim...
yalnız başına giderim...
herkes mutlu sanır beni...

acılarımı topladim,
ayaklarımı copladım...
kalbimi sardım kapladım...
ilahi güç kaldır beni...

akdevrim.02.10.2007.istanbul....














bilirmisin sultanım,çekmiyor beni kantar...
her kimse senden başka,acımdan acı yontar..

gurur duydum seninle,iyiki varsın burda...
inançlarımın dostu,sevgiye yarsın burda....

akdevrim02.10.2007.istanbul...






kilidi okyanusa,
atılmış sandık gibi...
acıyla yaşamakdan
sanki usandık gibi...
ne dert anlatabildim,
ne onu,ne kendimi
dostlar unutabildim...
harabe gönül evim...
acı üreten devim....
nefes alıp verirken...
yıkık dökük pencere,
acı ve izdirabı
kaynatıyor tencere...
elimi ayağımı,
kader vurmuş zincire...
gecelerim bitmiyor...
hayat toz pembe değl...
asla öyle gitmiyor...
güneş ayın yıldızın,
imrendiği kadını,
aradım yıllar yılı...
elbette biliyorum,
günlerim hep sayılı...
hangi takvim yaprağı,
benimle düşecekdir..
kaynayan tencerede,
acılar pişecekdir...
aranır olan kadın...
bir sıhhat nefes gibi,
içime dolan kadın...
anladın anlamadın
bir tabutta son bulur...
gerisi anı olur...
nefes alıp verirken,
gözlerini yaşartan...
bu dünyada acının
kantarı var mı tartan...?

AKDEVRİM.03.10.2007.istanbul..











ışığın üzerine,
gölgesi düşen kadın...
acımı deşen kadın...
hayattır sınamakta,
yaradır kanamakta...
nerededir son nokta..?
mademki ayrılma var...
acıdan sıyrılma var...
acıyla yoğrulurum,
acıyla doğrulurum...
nefes almak ne diye...
kimden bana hediye...

akdevrim.05.10.2007.istanbul....


--------------------










kılıcını kuşanmış,
zinçirinden boşanmış
büyük bir atlı gibi...
çelik kanatlı gibi...
sevgisiz zaman beni
görünmez duman beni
serdi yerden yerlere...
seni aradı gözüm
seni göremeyince...
neye yaradı gözüm...
bittiğimin resmidir...
kim bilir ki ölüme
gittiğimin resmidir...
acılara boyandı,
kütlesel duygularım...
rüzgarın savurduğu,
sarı bir yaprak gibi
kuruyan toprak gibi
sevgi bulutlarından
bir rahmet bekliyorum...

AKDEVRİM.05.10.2007.istanbul..














bilmem ki teşekkürü..
sözçüklere yansıtsam..
kızmasın kimse bana
sitenin meleği var
sanki bedel cihana...
her topikde ses veren...
teşekkür ettim ona....

akdevrim.05.10.2007.istanbul..


--------------------










göz yaşını döktü bulut,
umuduma çöktü bulut..
ister anla ister unut...
gidersen git bundan sonra...

duygularım yetim kalmış...
biri vurmuş yere calmış...
hayatta ne varsa almış...
bitersen bit bundan sonra...

anlayacak ne bıraktın..?
zülmün denizine aktın..
ya sarartdın ya hep yaktın..
itersen it bundan sonra...

AKDEVRİM.08.10.2007.istanbul...





--------------------










atlas yatak düşleyemem,
yüreğine işleyemem...
sözçükleri dişleyemem..
nasıl anlatsam kendimi...

şiirde susar şairde..
boğulurum bu nehirde,
koskocaman bu şehirde
kaybediyorum kendimi...

sanki körelmiş gözlerin..
silik kaybolmuş izlerin..
yaran yüreğimde derin...
anlatamadım kendimi...

akdevrim.08.10.2007.istanbul..


--------------------












yüreğim burkuldu önce...
kendimi tutsak görünce..
kader talih ters dönünce...
kendi kendimi unuttum,
dedim şimdi hapı yuttum...

kim demiş sevdan hatırlar...
başına iner satırlar
günahını çeker tırlar..
en büyük acıyı tattım...
elveda dostlarım battım....

akdevrim.08.10.2007.istanbul...


--------------------








çakılı bir tabutta son bulmuş koca hayat.
ne çağırırsan çağır,ne dayatırsan dayat...
al götür uzaklara koca bir çukura at...
seni hatırlıyorken ben unuttum kendimi...

akdevrim.08.10.2007.istanbul..





--------------------









tükenip bittiğimin
resmini hiç gördün mü..?
kaldırımlarda gece ,
gezdinmi adım adım...
hiç dedinmi kendine,
neymiş benim muradım...
niye geldim dünyaya..
artık neye yaradım...
geceyle gündüzünü
ayırt edebildin mi..?
nereye cağrılırsan
başın dik alnın acık
artık gidebildin mi..?
acı düğümlendimi ,
gırtlağında ansızın....?
yaşanacak ne varki
mezari derin kazın...
bana bir tabut lazim...

akdevrim.09.10.2007.istanbul...


--------------------










gece sabaha kadar,
gök yüzünde bulutlar
göz yaşını bıraktı...
kalkdırımlar ıslaktı...
soğuk havaya rağmen
benim içimi yaktı...

uzaklarda bir beden,
yaşamını sorgular,
doğan günle yeniden....

bulutlar ağlamasa,
yerde yeşermez hayat...
ne dayatırsan dayat...

birinin ağlaması,
diğerinin gülmesi
sonucunu doğurur...
bir hayatı yoğurur,
ağlayan bir eksende,
kalmışım yıllar yılı
duyarsızlık var sende...

ateştemi yanayım,
sudamı boğulayım,
bir tabut getirsinler,
hep içinde kalayım...

acıyla göz yaşımı,
hep yoğurur dururum
başımı ayağımı
yerden yere vururum..
anlıyormusun beni..
yere göz yaşı döktüm...
özenle ciçek ektim...
güneş vurdu sararttı,
halaz yağdı kararttı...

nefes alıp verdikce,
ateş alevi gibi..
sönmeden yanıyorum..
en son umudumsun sen,
nasıl dayanıyorum..


AKDEVRİM.14.10.2007.istanbul
...

Hiç yorum yok: